JZ Blogger


The Princess and the Frog
onsdag, maj 13, 2009, 10:05
Filed under: General Blogging

Tjohoo! Disney är tillbaka! Animerade Pixar-filmer i all ära (Wall-E, Bilar, etc.), men tecknat är ju ändå vad Disney egentligen handlar om. Och äntligen är de tillbaka med en ny film i gammal stuk!

När jag först hörde titeln – The Princess and the Frog – trodde jag att det skulle bli frågan om en tråkig film i ”klassiskt” tema. Men nej, det här är mer åt Shrek-hållet. Humor när den är som bäst!

Här är några exempel:

  • Prinsessan är mörkhyad. Hade hon dessutom varit fet hade det varit en total motsats till det traditionella.
  • Grodan är mallig och rolig.
  • Kyssen gör inte grodan till en prins, även om det var vad han själv trodde skulle hända…
  • …men istället blir prinsessan till en groda!

Ja, det där sistnämnda är nog, om jag förstått det rätt, vad hela filmen handlar om. Och jag älskar idén 😀 Efter att ha tittat på trailern gissar jag dessutom att det finns en hel del humor i filmen, mer än i äldre tecknade Disney-filmer. Bio, någon?

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

