JZ Blogger


Inger Johansson, Kristdemokraterna, storskandal?
söndag, maj 10, 2009, 7:20
Filed under: General Blogging, Websites & Referrals

Snubblade nyligen över en hemsida av en viss Inger Johansson, där denna ”Kristdemokrat” bloggar om allt möjligt hur hennes egen lilla kristna synvinkel. Visade hemsidan för flera av mina kristna vänner, och de höll alla på att tuppa av 😛

Några citat från hemsidan:

Då Frälsningsarmén har många aktiva representanter inom Kristdemokraterna kändes det bra att rädda ännu en själ från mörkrets makter. [Angående ett nyfött, utomäktensapligt barn vars mamma är med i Frälsningsarmen, som tydligen har stränga regler om det där med ”utomäktenskapligt”…]

Vi får in ganska många epost med frågor om Sten, vår datakille som sköter om nästan allt som behövs för att driva en bloggsida av den här storleken. Jag har tidigare valt att inte presentera Sten så ingående då jag inte vill avskräcka våra besökare genom att lyfta fram dåliga förebilder. Men efter dessa förfrågningar så vill jag ändå göra ett försök eftersom även en “utmanad” person måste få ta plats. Om flera av er skulle uppleva Sten som stötande så tar jag naturligtvis bort detta inlägg. [Sten är alltså homosexuell. Men även om han inte var det, skrive rman verkligen så här om sina medarbetare?]

Jag skulle vilja predentera Andreasgymnasiet, en bra kristen gymnasieskola för alla bra ungdomar. Skolan går under parollen ‘Generation with a PURPOSE’ och skiljer därmed agnarna fån vetet. Det här är bra för samhället efterom ungdomarna redan från början vet att de är utvalda.

I en veckas tid så har jag försökt få tag i en piratungdom för att få svar på vad det är som driver dessa destruktiva ungdomar. Igår träffade jag sextonåriga Stefan Andersson som, i tron att jag intervjuade folk för piratpartiledaren Dick Falkvinges räkning, gav mig en inblick i moralförfallet. […] Så låter det idag när ungdomen berättar sanningen. En lite smutsig och orakad 16-åring står och ljuger en vuxen människa rakt upp i ansiktet helt utan att skämmas. [Stefan hade en annan åsikt än ”Inger”, men att han ljög kan jag inte förstå att hon kan påstå.]

Nu har även det norska folket insett att kristen etik och moral gagnar dagens samhälle och väljer att lyfta fram denna bloggsida som ett av godhetens vapen mot de kriminella ungdomar som spenderar dagarna med att fildela, knarka och hota sina medmänniskor till livet.

Jag fick ett svars-epost från Sten idag efter att ha meddelat honom att vi inte längre vill nyttja hans datakunskaper. Epostet visar tydligt hur patetiska syndare är. De tror att de kan smita från Guds straff trots att man påpekar att Herrens Ord är väldigt tydliga på motsatsen. [Detta följs av mejlet från ”Sten”, som ”Inger” utan problem lägger upp till offentlig beskådan.]

Fyra ord: Kristna och ödmjuka men rättvisa.

Regler för våra besökare: Vi har egentligen bara en regel, du får inte vara homosexuell.

Listan kan göras hur lång som helst… Men efter de två sistnämnda citaten blev jag misstänksam (ingen kan väl vara SÅ korkad?). Vad är detta egentligen? Kan det verkligan vara sant, eller är hela hemsidan en bluff? Googlade lite, hittade flera förbannade foruminlägg och artiklar där folk förkastade denne Inger Johansson, och till sist hittade jag detta. Tack och lov!

Men allvarligt, om det nu är så att det är en bluff, vilket det tycks vara, måste jag erkänna att det är en riktigt snyggt gjord och väl genomarbetad sådant. Ambitiöst värre, och många av inläggen visar tecken på stark kunskap inom särskilt kristendomen! Nya inlägg publiceras dagligen, och ”Inger” använder till och med Twitter. Men varför skulle en kristen person vilja smutskasta Kristdemokraterna på det viset?

Fast något stör mig fortfarande: de otaliga kommentarer som folk lämnat på bloggen, som håller med ”Inger” och som förkastar homosexuella, uppmuntrar till diverse dumheter och är glada över att ”Inger” sparkade sin tekniker ”Sten” då en sådan som han ju självklart inte kan arbeta för en kristen organisation… Även om hela bloggen är en satir skrämmer det mig att så många vardagliga personer håller med om de saker som skrivs som om det vore den ända sanningen i världen.

Ta själv en titt: Ingers blogg

5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Hej, den där sidan hittat är en ren fejk sida. Tror dom är ute för att förstöra för Kristdemokraterna. Tidigare bar dom en vitsippa i deras logga men som KD har krävt dom att ta bort.
Är inte kul att se hur dom ratar ner på grupper, hävdar att alla ungdomar är kriminella fildelare som går på droger, Tjejer är prostituerade bara för att dom går klädda i modekläder…ja man kan läsa mycket där.

Kommentar av Wildvalla

Mm, håller helt med.

Kommentar av Jozii

Personligen tycket jag att Ingers blogg är så absurd att den till sist blir riktigt rolig 🙂

Kommentar av Kvartermästaren

Haha, ja, jag har själv nöjesläst den flera gånger 😀

Kommentar av Jozii

Inget nytt under solen. Tidigare var det Inger Johanssons blogg om Göran Hägglund man talade om. Nu är det Henrik Tove man talar om och hans betygsättande av sina politiska kollekors känsloliv. Det enda man inte talar om är Piratens blogg som inte med ett enda ord nämnt Ove Henrik Tove i sina kåserier 😉
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14165721.ab

Kommentar av Piraten Gretteheim




Kommentera

