JZ Blogger


Svarte Sören
torsdag, maj 7, 2009, 10:54
Filed under: General Blogging

Någon som ser på Draknästet i SVT?

Svarte Sören är en riktigt hängiven geocachare. Jag har haft kontakt med honom ett antal gånger sedan i höstas, av en rad olika anledningar. Bland annat har jag läst nyhetsartiklar om honom, nästan vunnit en burk av hans kådsalva via hemsidan burkjakt.se, samt haft mejlkontakt med honom vid flera tillfällen.

Jag ska vara ärlig: det är fråga om en riktigt udda figur. På ett bra sätt! Jag har aldrig träffat honom i verkligheten, men den uppfattning jag idag har av denna väldigt skäggiga äldre herre är att han är bra på att ta initiativ, gör saker på sitt eget sätt och inte riktigt bryr sig om vad andra tycker och tänker. Och sådant älskar jag 😀

Så sent som igår damp det ner ett mejl i inkorgen. ”Draknästet, SVT1, imorgon klockan 21:00”. Tyvärr krockade det med Medium i TV4, men efter nyheterna begav jag mig direkt till datorn och surfade in på SVT Play. Nu har jag sett hela avsnittet, och mycket riktigt, där stod Svarte Sören och gjorde ett tappert försök på att sälja sin idé om tjärkokning. Att han trampade in iklädd vad som liknar en medeltidadräkt med tomtemössa var bara en bonus!

128 000 var förhoppningen. Budgeten? Den var handskriven i form av en lista på ett löst papper. ”För övrigt i mitt 54-åriga liv den första budgeten jag gör.” Klockrent!

Ni kan läsa mer om Svarte Sören och hans produkter och företelser (bl.a. geocaching) på hans hemsida. Och Sören, du är nu officiellt min nya idol 😀

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Excentriska gubbar med skägg är bäst!

Jag försöker odla ett långt tjockt skägg som når till tårna, men tyvärr har jag inte haft så stor framgång ännu…

Kommentar av christa89

Jag tycker annars du är på god väg 😛

Kommentar av Jozii

Nu blev jag glad, jag tänker visa upp skägget för alla – ”Se mitt fina skägg!” 🙂

Kommentar av christa89




Kommentera

