JZ Blogger


Skolarbete & skoshopping på rullskridskor
tisdag, april 14, 2009, 6:08
Filed under: General Blogging

Idag skulle vi hem till en kurskamrat för att komma vidare med skolarbetet – muntlig tenta imorgon. Platsen hann dock ändrats, så istället skulle vi till KTB – Kurs- och tidningsbiblioteket i Göteborg. Det gjorde inte mig någt, istället för att ta bilen till kusten tog jag istället rullskridskorna till tåget, tåget till centralen, och slutligen rullskridskorna igen genom Göteborg till KTB. Att åka rullskridskor i storstan var väl sådär, men Göteborg är klart bättre anpassad för sådant än Helsingfors. Det fick dock bli en liten omväg, då jag självklart glömde påsen med skorna hemma, men alla var väldigt vänliga, och att komma rullandes in i skobutiker på jakt efter billiga men bra sandaler var inga problem 😀

Väl på plats på KTB antog jag att alla andra redan var där, men jag kunde inte hitta dem. Hade aldrig tidigare varit i denna del av stan, och inne på det stora, tysta biblioteket visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Upp med mobilen och ringar runt till alla, viskandes i korridoren, men självklart ingen som svarade. Slutligen var det någon som ringde tillbaka och sa att platsen tydligen ändrats igen…

…till Handelshögsskolans matsal på andra sidan gatan! Vad skulle vi i Handelshögskolan att göra? Nåja, det var ett trevligt ställe, maten var god, och skolarbetet blev gjort.

Kom hem för några timmar sedan, och somnade oturligt nog på soffan. Jag somnar ju aldrig mitt på dagen! Plötsligt var det kväll. Och nu sitter jag här 😀

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

