JZ Blogger


Roligast på YouTube #2
tisdag, mars 3, 2009, 11:36
Filed under: Funny Stuff, General Blogging, Websites & Referrals

Här kommer då den andra och sista delen av YouTube-klipp. Mer humor 😀

Aprilskämtet Nylonstrumpan 1962

Skämtet har jag hört om förr, för många år sedan. Jag har för mig om att det var farmor som berättade hur hon gått på det, men är inte säker. Men det var inte förrän nyligen som jag fick för mig att faktiskt ta en titt på det själv. Min retoriklärare påpekade nämligen att succeen bakom detta skämt (som en stor del av Sverige faktiskt gick på) till stor del har att göra med retoriken bakom det hela. Och visst måste jag hålla med henne! Det låter ju väldigt vetenskapligt med en äldre, lite tråkig herre som rabblar upp vetenskapliga termer, drar paralleller med fysiken och visar upp diagram.

Klippet i sig är kanske inte något man gapskrattar åt, men skämtet har gått till historien.

Jeff Dunham med Peanut

Buktalare brukar vara kul att se för att de är skickliga. Jeff Dunham är dock en buktalare som är kul att se för att han är en fantastisk komiker. Han har en rad olika dockor i bagaget, men min absoluta favorit är dockan Peanut. Helt oslagbar humor!

Galenskaparna – VM i curling

Nya Zealand, Gamla Sverige och en liten bit av Polen tävlar i curling. Snabba repliker, man får nästan se videon två gånger för att få med alla rolika kommentarer och detaljer.

High School Musical 50th Reunion

Ja, jag erkänner det. Jag älskar High School Musical filmerna! Men denna parodi från Teen Choice Award 2007 är ju en höjdare. Gamla gubbar i korta basket-shorts, gråhåriga tanter i hejarklackskostymer, och skådespelarna från riktiga High School Musical som ligger dubbla av skratt i publiken.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Du har så rätt Johan, Farmor och Farfar gick på det, nylonstrumpan alltså!!!

Kommentar av Mona Dahlberg

Haha, ja, jag trodde det 😛

Kommentar av Jozii




Kommentera

