JZ Blogger


Kronprinsessan Victoria och Daniel Westling förlovade
onsdag, februari 25, 2009, 11:58
Filed under: General Blogging

Grattis, grattis, kul, kul, ja, ja.

Men vad tusan är det för tillkännagivningsvideo? När jag nu läser en retorikkurs kan jag ju inte låta bli att störa mig på kungaparets otroliga oförmåga att hålla ett tal. Nu har jag förvisso inte sett många tal av kungen och drottningen, men jag hoppas innerligen att den kassa kvalitén på just det här talet är en engångsförteelse. Kunde de åtminstone inte klippt ihop talet lite, tagit om missarna och gjort en video som ger ett bättre helhetsintryck? Eller är det kanske kungen själv som satt upp familjens kamera och bestämt sig för att spela in en snutt?

Ja, visst är det kul att prinsessan äntligen får sin… vanliga, inte alls adliga drömprins, men mest av allt är det nog tur att kungahuset är på väg att få ett generationsbyte. Eller åtminstone ett nytt kungapar som har förmågan att hålla ett ordentligt tal.

Och ja, jag erkänner att jag ser fram emot parets första barn. Ut med monarkin? Aldrig! Jag gillar den. Talet å andra sidan? Tja, döm själva:

PS. Den här videon har inget att göra med inlägget om det roligaste på YouTube som jag publicerade tidigare, trots att klippet nog kan klassas lite under kategorin ”humor”.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

I love it!

”Bröllopet – och det är ju det som det ska leda fram till…” xD Grattis, kungen, du har fattat!

Också roligt är hur drottningen försöker värsta gömma sin luntlapp i famnen (medan de andra låter dem bara stå på bordet) och ändå tittar hon ner vart tredje ord…

Kommentar av christa89

Daniel… är en… väldigt… fin… man…

Att tala från hjärtat var det ja…

Kommentar av Jozii




Kommentera

