JZ Blogger


Tråkigt? Aldrig!
torsdag, februari 5, 2009, 12:52
Filed under: General Blogging, Hobbies & Activities

Mina skoltider är väldigt konstiga denna termin: skola två dagar i veckan, och då inte särskilt långa dagar. Detta trots att det är fråga om en heltidskurs. Men jag börjar bli lite trött på frågan ”men, blir det inte tråkigt?”

För nej, det gör det inte. Tro inte att jag sitter hemma och spelar dataspel och slösar bort min tid eller något. För det gör jag inte, tycker jag inte själv åtminstone. En snabbgenomgång över nuvarande projekt:

Hemmafrun – Disk, tvätt och golvrengöring brukar falla på mig. Skönt att det nya köket är klart, så man inte behöver ha allt i tvättstugan!

Skrivkursen – Fortsättningskursen till den skrivkurs jag gick i höstas har just börjat. Ska med andra ord försöka få lite mer skrivande gjort.

TMX – Jag spelar inte längre det gamla goda spelet TrackMania. Trots det är jag mer aktiv än någonsin på fansidan TrackMania Exchange. 5-års dagen för denna hemsida närmar sig och vi är mitt uppe i födelsedagsplaneringen. Tävlingar, priser, intervjuer… Min uppgift är bland annat att genomföra en intervju med hemsidans grundare, och eventuellt en med spelets skapare, nämligen franska företaget Nadeo.

Dessutom ska TMX få sin alldeles egna blogg med mig i spetsen, och varje månad håller jag tillsammans med en av de andra ”moderators” på sidan en officiell tävling som jag startade för ett antal år sedan. Mycket organiseringsarbete bakom scenen, med andra ord.

Geocaching – Min andra blogg, Geocaching Kungsbacka, går riktigt bra. Jag lägger regelbundet till nytt material på hemsidan och bloggar några gånger i veckan. Dessutom har jag mina planer på framtida events och planerar för fullt, även om mycket av det nog bara är på skoj.

Jag har även varit i kontakt med kommunen om geocaching längs Hallandsleden, men även om de fotsatt tycks vara intresserade går detta projekt långsamt för tillfället…

Och skulle det hända att jag inte har annat för mig, ja då är det ju inte jättelång till närmsta cache. Motion och frisk luft!

BookCrossing – Dialogen med Kungsbackas bibliotek om BookCrossing har bara börjat, men förhoppningsvis kommer succén med BookCrossing i Kyrkslätt upprepas.

GameOn – Jag skriver fortfarande min kolumn i online-tidningen GameOn varje månad.

Spel, läsning och annan underhållning – Har jag en stund över, ja då vet jag sällan vad jag ska göra, men mest för att det finns att välja mellan, inte för att jag inte har några förslag alls. Geocaching har jag redan nämnt, men sedan har jag ju min ”att läsa”-hög som krymper väldigt långsamt – jag läser i stort sett bara på tåget nu för tiden – och känner jag inte för det spelar jag gärna ett dataspel istället. Men med alla andra projekt är det sällan jag kommer till den nivån.

Skolarbete – Och sist men inte minst har vi skolan. Med så få skoltimmar men ändå ganska mycket litteratur blir det en hel del läsande hemma.

Så brukar jag ha tråkigt om dagarna? Knappast!

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

När folk – särskilt de som faller i den ”über-sociala” kategorin – ojade sig över att jag skulle vara ensam en månad, sade jag att jag såg fram emot det 😛

Å andra sidan är det kanske bara jag som är lite eremit-aktig.

Kommentar av christa89

När skulle du vara ensam i en månad?

Kommentar av Jozii

I julas – det var ju inte en månad i sträck eller så, var nog med folk lite inemellan, men lite ditåt.

Kommentar av christa89




Kommentera

