JZ Blogger


Sockerdricka.nu
torsdag, december 4, 2008, 1:38
Filed under: General Blogging, Hobbies & Activities, Websites & Referrals

Jag har försvenskats :O

I flera år har jag skrivit på hemsidor som www.writing.com och www.helium.com, alla på engelska. Men nu, efter att vi pratade om skrivarforum på svenska på den skrivkurs jag gått (det var sista lektionen idag 😦 ), bestämde jag mig för att undersöka www.sockerdricka.nu. Och den verkar ju vara riktigt bra! Jag visste inte att det fanns något ordentligt och aktivt ställe för att skriva på svenska.

Men är detta bra? Jag glider mer och mer ifrån att skriva på engelska – förr skrev jag ju bara på engelska! – och det trots att jag läser engelska på universitetet. Jag bloggar ju inte ens på engelska längre 😦 Vad är det som händer?

Men å andra sidan är det ju bra att jag börjar bli mer bekväm med svenskan. Förr kändes det bara konstigt att skrva på svenska, nu är det mer naturligt.

Och skrivarkursen… den var fantastisk! Jag har skrivit mer under den än jag gjort på jättelänge 😀 Vill du läsa några av de nya texterna? Jag har redan lagt upp några texter, både gamla och nya och självklart på svenska, som du kan läsa i min profil på Sockerdricka.nu 😉

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

