JZ Blogger


Dagen då jag inte geocachade i Mölnlycke
onsdag, oktober 29, 2008, 2:06
Filed under: General Blogging, Hobbies & Activities

Idag skulle jag kliva på tåget mellan Liseberg och Kungsbacka, så som jag gör det varje dag. Men istället för Kungsbacka höll jag på att hamna i Borås.

Min första reaktion var ”vad konstig tågvagnen ser ut, har de bytt modell?” När jag sedan upptäckte mitt misstag tänkte jag ”äh, jag kliver av i Mölndal och byter där”. Men icke. Tåget viker nämligen av efter just Lisebergs station. Nästa stop: Mölnlycke. Wohoo!

Jaha, där stod man alltså i Mölnlycke, en plats jag aldrig tidigare varit på. ”Gör väl inget,” tänkte jag. ”Lite irriterande, men tar bara nästa tåg tillbaka.” Men ack. Det avgår först om en timme!

Så vad gör man då under denna tid? Skolarbete hade varit det mest logiska alternativet, men då jag just denna dag, för att placera ut en geocache i Göteborg tidigare på dagen, hade både caching-väska och GPS med mig fick jag den ljusa iden att jag kunde ta en sväng förbi biblioteket och kolla lokala cacher!

Sagt och gjort, jag begav mig av till biblioteket som inte alls var långt borta. Tyvärr fanns inga cacher lika nära, förutom några med för hög svårighetsgrad för att jag skulle orka ta dem på mindre än en timme. Men, då jag älskar att placera ut cacher har jag alltid en burk med mig…

Halva tiden hade nu gått, så den sista halvan använde jag på att söka en bra plats att placera en ny cache på. Vid tågstationen fanns inga cacher, så det var ju ypperligt. Då kunde jag också berätta min historia på cache-sidan. Så där gick jag och letade och letade. Men aldrig blev jag nöjd. Burken var för stor för de ”bra” gömställen jag hittade.

Fem i halv började jag få brottom, så skyndade att fösa ner burken någonstans. Först var jag nöjd över att vara färdig, men sedan ångrade jag mig. ”Nej, en slarvigt placerad cache och en dyr burk. Det går ju inte!”

Sedan kom tåget. ”Äsch, jag är inte klar!” Men det var bara att ge upp. Ingen ny cache i Mölnlycke alltså, och inte tog jag några cacher heller. Men, timmen gick fort! Jag hade roligt, och det är väl trots allt huvudsaken.

En sak är dock säker, och det är att jag verkligen kommer hålla bättra koll på tågen i framtiden. Även om det var kul har jag inte direkt lust att hamna i Mölnlycke ännu en gång…

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

