JZ Blogger


Vänner
tisdag, september 9, 2008, 7:20
Filed under: General Blogging

Nej, inte TV serien!

Idag var jag ute med kompisar ”på riktigt” för första gången i Göteborg. Vi var fyra stycken: två av oss kände redan varandra sedan första dagen, den tredje träffade vi tillsammans förra veckan, och den fjärde pratade jag med tidigare idag.

Vi åt grekiskt. Gott, men allt för mättande. Ingen av oss (!) orkade äta upp. Och sedan skrattade vi otroligt mycket, vilket måste vara ett bra tecken. Vi, ett gäng på fyra, som knappt känner varandra ännu, vandrade runt på stan och pratade och hade roligt.

Det var också idag det slog mig: jag är alltid ”mobbningsoffret” – på ett bra sätt – till och med i ett gäng där alla inte känner varandra så bra. Tydligen faller det naturligt, för så har det varit i alla mina vän-grupper. Danmark, Kuopio, Kyrkslätt och nu Göteborg. Det är ofta mig det skämtas om, och jag bjuder på det. Jag undrar varför? Idag var det främst åldern (jag var yngst, de övriga 20-25 år), men också en del annat, som var skämt-temat. Jätteskoj 😀

Dessutom var det en som påpekade att jag var så glad hela tiden, vilket jag tar som en komplimang. Tuff grammatik till trots, det här ska nog bli en rolig tid 😀

Och imorgon är första mötet i en skrivkurs jag anmält mig till (utanför universitetet) 😀

7 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Inte bara ”gramatiken” utan stavningen som behöver lite arbete xD (ännu en gång får du vara mobbningsoffret)

Men låter roligt!

Kommentar av christa89

Jag har ingen aaaning om vad du pratar om 😛

Kommentar av Jozii

Du glömde Sverige ju :O

Kommentar av Kajsa

Det var också idag det slog mig: jag är alltid “mobbningsoffret”

Well done. I suppose it had to hit you sometime.

Next time, let’s hope it hits you harder. That would be hilarious.

Kommentar av dsavi

Well if it isn’t the wonderful Davis. At least I have friends, unlike some people 😛

Göteborg är väl Sverige, Kajsa? 😛 Och jag ville inte säga Mantorp, för jag minns inte hur det var då…

Kommentar av Jozii

Men honey, vi retas med dig på ett kärleksfullt sätt 🙂

Kommentar av Anna

Det vet jag väl 😛 Har inget emot det 😉

Kommentar av Jozii




Kommentera

