JZ Blogger


Hänt och Tänkt den Senaste Tiden
torsdag, juli 31, 2008, 6:40
Filed under: General Blogging, Holidays & Celebrations

Med sol och värme, kanske lite för varmt

Dagarna förbi oss flyger.

Så kul vi har med månskensbad

Nej, här är det inget som suger.

*

Från gammelman till ungdomsbarn

Vi den senaste tiden firat.

50-års fest och 19-års kalas

Och en 70-plussare spirat.

*

Böcker, pengar och en kasse med ved

Är saker som till mina presenter höra.

Och en veckarklocka med hjul och ljud

Ska se till att jag mina morgonsysslor göra.

*

Jag denna vers till B-Marie skriva

För att undvika tråkiga följder.

Annars kan hända hon med en spade mig slår

Och kroppen i sin trädgård döljer.

*

”Men Britt-Marie,

vilken vacker trädgård du har!”

*

Men nu jag avsluta denna text

Min diktelse kort får bliva,

Solen och värmen vill jag vandra i

Och på datorn jag ej mera skriva.

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

